Het project Vechtdalverbinding gaat zorgen voor een betere verkeersdoorstroom in het oosten van Overijssel. Maar voordat partijen gaan graven en bouwen, krijgen kabels en leidingen een nieuw tracé. Op veertien plaatsen zorgt ons boorteam daarvoor.
Gestuurde boringen
Want bij de aangepaste en nieuwe tracés aan de N340, N48 en N377 horen nieuwe op- en afritten, viaducten en fietstunnels en dus moet ook ondergronds de infrastructuur worden aangepast. In opdracht van Siers Groep Oldenzaal verzorgen wij veertien gestuurde boringen met meerdere mantelbuizen, opdat alle netbeheerders tegelijk hun kabels en leidingen kunnen aanpassen aan de toekomstige situatie. Dat heeft wel even wat voeten in aarde, maar laat dat nou nét een karwei voor ons zijn.
Grondbank
Hoewel wij boren en niet graven, komt bij het werk aan dit project veel grond vrij. De losgeboorde grond, vermengd met boorspoeling bentoniet transporteren we met onze eigen mannen en materieel naar ons terrein. Daar scheiden we de boorspoeling weer van de grond en nemen we de grond op in onze gecertificeerde grondbank. Inmiddels ligt er een grote bult. Zo zetten we verschillende van onze expertises in en kunnen we onze opdrachtgever en de netwerkbeheerders iets extra’s bieden. Mooi werk! Vinden wij. En die grond? Daar komt weer een bestemming voor. Zeker weten.
En die grond? Daar komt weer een bestemming voor.